Sunday, May 30, 2010

trip ke kuala lipis















aq nasz, pd ari khamis 27/5 aq, zack n loqman telah btolak ke kuala lipis jam 1.30pm selepas mkn tgh ari bersama jmk2 lain.....dlm pjalanan tersebut kami telah singgah kat genting, di sna kami p mronda2 area genting 2, best kat sna 2..selepas 2 kami mneruskan pjalanan ke kuala lipis...selama 4 ari 3 mlm kat kuala lipis kami bermalam kat umah zack, mak n family mlayan kami mcm anak mereka sendiri, aq rasa terubat ckit kerinduan ku kat mak n adik2 aq...kat sna gak aq belajar mbiasakan diri bergaul dgn ore yg lebih tua dari aq (otai lah 2), byk gak pgalaman yg aq dapat kat sana slama 4 ari berkampung di kampung gua (nma kg zack lah 2) aq n loqman ckup suka brada d sna 2, mak zack slalu msk mknan yg best2 contoh nye nasi impit, best taw....haaaa!!!! anak2 buah zack pun baik2 dgn kore, aq dgn dore 2 mcm ngah, shamin, shira, faiq & rmai2 lah...aq suka mlayan kerenah dore, walaupun dore nakal ckit tp aq rasa serasi dore 2 mcm adik2 aq....insyaALLAH ada masa, ada rezeki, ada jodoh n ada2 lah, aq kan ke sna ag

Saturday, May 29, 2010

bendi kicap


aq nasz, heheheheehehehe......bendi 1 tanaman yg agak unik di Malaysia, bendi kicap mnjadi janji antara dua insan ni....hahahahahaha, bagi aq bendi kicap ssuatu makanan yg agak pelik & unik. Aq masih belum mrasa masakan bendi kicap 2...hrp2 lah aq dpat mrasa msakan si dia (fatin najwa) iaitu bendi kicap sem depan 2...
hahahhahahaha

Thursday, May 27, 2010

sedih nye

aq nasz....memory card fon aq rosak,huhuhuhuhu....byk pic aq syg dlm memory 2, kna beli bru mcm ni...sedih nye, huhuhuhuhuhuhu
:( huhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhu

Wednesday, May 26, 2010

dikir barat

mail anak kala yg di anugerahkan suara merdu...lagu mata memandang...hrp2 terhibur video

Tuesday, May 25, 2010

keikhlasan bukti cinta kita


aq nasz...mlm ni 25/5 jam d fon aq mnunjukkan pukul 11.58 pm, aq btol2 teruja & terharu dgn msj yg awek (fatin najwa) send kat aq mlm ni yg berbunyi "abe kna ingat sa2 menda ni yg cyg sgt9 menyayangi n mencintai abe spnoh hati cyg..(n_-)" aq mrasakan sgt999 gembira dgn ungkapan 2, aq berjanji pd diri aq..aq kan jga dia sbaik nye....dia gak pernah ckap "yg pntg keikhlasan hati cyg mencintai abe..." aq rsa bahagia sgt9 dgn kata2 2........abe sygkan cyg sgt2, abe cintakan cyg spnoh hati abe.....love u cyg

Monday, May 24, 2010

besday aq


aq nasz, thanx kpd semua jmk kab yg terlibat dlm xtvt "boom" aq td, alhamdulillah...skrg aq dah makin dewasa n tua..aq btol2 terharu dgn kejadian td 2, ari ni menjadi sejarah dlm hdup aq selama 21 thn aq hidup d dunia ni....x lupa gak kepada mak aq telah melahirkan aq, terima kasih mak..ngah syg mak sgt2, kepada awek aq (fatin najwa bt abd rahman)abe syg cyg sgt2, cyg lah insan yg pertama yg mgucapkan besday kat abe ni....thanx all......aq syg smua

Saturday, May 22, 2010


aq nasz, setelah 5 ari aq berkampung d ayer jada gerik mgikuti program Baktisiswa Perdana 2010 (Desa Diselusuri Ilmu Dibajai), smlm aq kembali pulang ke bumi tanjung malim..selama 5 ari d sna byk pgalaman bru bersama kwn2 dan ore kg d sna x lupa gak kluarga agkt aq dgn boyat...first time aq mdapat kluarga agkt yg muda ni, tp aq byk bljar, d sna gak kte ore telah gotong royong myiapkan mural 1 malaysia d tadika ayer jada sbagai 1 pghargaan & tnda kenangan..yg paling best nye mural ni telah menang mural tercantik....bangga aq cz aq kasi idea wat mural 2, hehehehehehe....slama 5 ari 2 gak kte ore bljr cara hdup ore d sna, bergaul dgn masyarakat d sna, dan mcm2 lah...walaupun khidupan mereka ssh tp mereka kaya dgn budi bahasa..2 sma dgn kata2 arwah ayah kpd aq...pglaman ni aq xkan lupakan, dlm kseronokan dan kegembiraan ni aq gak sedih dan kecewa cz kurang luang kan msa dgn awek aq 2 (fatin)..nasib baik lah fatin fhm dgn kije & tugas aq ni...di mana aq brada dia tetap bersama aq, aq tetap kan syg kan dia & x prnah berubah sedikit pun...

Thursday, May 20, 2010

keta aku...ngeee...



aku fatien telah mendapt kereta kelisa berwarna hitam pd minggu lepas...actually keta nehy kakak ipar aku punya...memandangkan dye dh beli kete baru...so dye kasik la kete dye kat aku....tp kena byr sendiri la...heheheh....best bila dpt keta sendiri sbb bley p mana2 ja......x yah la nak bergantung kat owg len...ahahah.....aku suka kete kecik2 sbb rasa konfident jer bila bwk..cewaahhh....kete ni mayb aku akan bawak balik ke Universiti Pendidikan Sultan Idris aka u aku...insyaAllah.....[n_~]

Friday, May 14, 2010

lembah azwen, hulu langat (JMK)


aq nasz telah selesai m'habiskan separuh krsus JMK di lembah azwen di hulu langat...byk yg aq bljar kat sna dan terdapat byk pkara manis dan pahit smasa aq d sna...first day aq kat sna, aq terpaksa myerahkan fon aq bagi mmutuskan hbgan dgn ore luar, aq rsa bgai nak giler xada fon ni...xleh msj & call dgn ore luar termasuk mak aq dan awek aq (fatin) ari 2 gak aq dilantik mjadi ktua kump MAMAMITA...rsa tkut gak pda mula nye tp dgn kyakinan 2 aq sahut cbran 2..alhamdulillah aq bjaya...slama 3 ari aq kat c2 aq dapat rasa mcm2...hepi, sonok, sedih , sng citer gak mcm2 ada..kat snabyl xtvt air dijalankan...sparuh ari aq berendam dlm air, mmg sonok tp lth lah ckit...dlm msa yg sama aq bersama sahabat2 sperjuangan perlu myiapkan 1 tugasan yg dinma PULAU IMPIAN, dlm myelesaikan tugasan ni aq belajar byk pkara yg blum aq terokai, tp yg x best nye xleh bhbg dgn ore luar termasuk mak & awek aq (fatin)....cian kat cyg smpai dmm x chat dgn abe.....ni abe dah balik.....cpt lah sihat k..muaaaaaah

Thursday, May 13, 2010

sick....saket...


aku fatien najwa mengalami migraine pada hari selasa....pd hari berikutnya aku saket lagi...so aku beli la panadol actifast nak kasik lega..but nothing changes....so hari ni aku selsema n demam n saket kepala aku bertambah terok....sama la ngan flu...dh mcm air terjun hingus nehy...huikhukhuk......pada mlm nya...mama bwk aku p klinik....owg punya la ramai ...nak tggu turn 2 sgt menyeksakan...dh la saket pala...adoiii....then turn aku pon smp..doc pon check2 la aku.....dye kasik aku ubt selsema,demam,saket kepala n jugak angin.,.,,,,aku harap saket aku ni berkurang la....saket ni mayb da effect ngan ketiadaan abe ser aku kot...hukhukhukhuk..... :(

Tuesday, May 11, 2010

langkah ku baru bermula


bsok bermula tugas pertama aq sbagai JMK KAB, aq akan bertolak ke lembah azwim hulu langat...aq berada d sna slama 3 ari bagi menghadiri krsus pmamtapan JMK sesi 2010/2011, slpas 3 ari brada d sna, aq kan pulang ke KUO & berada d KUO slama 2 ari sblum mghadiri program Bakti Siswa d Grik slama smggu.....slama 2 mggu aq xada kat tanjung malim ni, aq harap smua nye baik2 blaka.....dan kpada awek aq (fatin najwa) yg brada d aloq staq 2, jgn nakal2 taw...abe xada slama 2 mggu ni, insyaALLAH abe kan call @ msj slama abe brada sna 2...cyg jgn risau k, abe minta cyg abe ni fhm dgn tugas ni..abe syg cyg sgt2 taw

Monday, May 10, 2010

kebosanan d rumah


hari ni genap seminggu aku fatin najwa dok kat rumah kat aloq staq nehy....kadang2 rasa bowink sgt2 sbb x taw nak wat pa....nak kemas rumah,bibik dh kemaskan.,,nak basoh bju,bibik dh basohkan...haissshhhh...susah tol....keje aku mkn,tgok tv,tidoq..tu ja la kejenyer selama seminggu nehy....mggu dpn kebosanan aku akan bertambah2 sbb amal faqehah anak sedara aku akn d bawa pulang oleh maknya ke terengganu...maka tinggal lah aku bersama bibik d rumah ni.....tyme petang jer rasa x bosan sket sbb mama dek wa dh balik dri skolah...so hingaq la sket umah nehy..hehheeheh.....selain itu..cewaaahhh..ahahah....abe sir aku sgt sibuk dgn tugas nyer sbg JMK KAB nun jaoh d tanjung malim,,,,heheh...aku sbg 'awek' nya kna phm la ngan keje dye,.,,,tyme dye hbs keje dye jer la aku lek msj lama2 ngan dye...heheheh...so kebosanan aku totally berkurangan bila dpt spent masa ngan dye.....[n_~]

pengorbanan aq


aq skrg tlah dilantik mjadi JMK kolej aq...tugas yg diamanahkan kpd aq ni terbesar lah...entah lah aq pun xthu nape pgtua pilih aq jd JMK ni, tp insyaALLAH aq akan mjalankan tugas dan amanah pgtua sbaik mungkin, aq gak terpaksa korban cuti aq ni..aq dah 4 bln x balik umah, huhhuhuhuhu....sem dpn gak kna pandai bhgikan masa aq dgn stdy, kije, jmk, kluarga dan awek aq...aq mntak sgt2 fatin dapat memahami tugas aq yg makin berat ni, dia prnah ckap kat aq "semua abe lalui 2 adalah sebagai pengalaman & ajar cyg plk taw" aq sonok bila ckap mcm 2....dia dan kluarga aq mrupakan sumber kkuatan aq..mak!!! ngah kan balik, tggu taw

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

perjalanan kami.....

Daisypath Friendship tickers

kata2 nye utk ku

keikhlasan membentuk cinta!!!!

fatien>nasz...4rever lurve [n_~]

gaya kami berdua....

gaya kami berdua....